Przepisy

Sałatka z jarmużem !

Uwielbiam jarmuż!

Można wykorzystać go w kuchni na wiele sposobów:  jako składnik zielonych koktajli, dodatek do dań na ciepło, zmiksowany jako składnik sosów jak i również przygotować z niego zdrową sałatkę !

Ponadto zawiera mnóstwo cennych składników:

  • witaminy A i C – wspomagają prawidłowe działanie systemu odpornościowego
  • witamina K – wzmacnia kości, odpowiedzialna za proces prawidłowego krzepnięcia krwi
  • kwas foliowy (wit. B9) -zapobiega depresjom, a także miażdżycy naczyń krwionośnych, odpowiada za prawidłowy rozwój układu nerwowego płodu,
  • wapń – podstawowy składnik kości
  • błonnik – nie jest trawiony ani wchłaniany przez układ pokarmowy, pełni jednak bardzo ważna rolę „miotełki” w jelitach, usuwając zalegające produkty przemiany materii oraz toksyny

Dziś przedstawię mój przepis na sałatkę z jarmużem. Jest banalnie prosty i szybki w wykonaniu. Zajmuje niespełna 10 min.

Składniki:

  • 100g jarmużu
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • 1/3 serka brie lub camembert
  • garść pestek słonecznika
  • łyżeczka sosu sojowego
  • sól himalajska lub morska
  • pieprz
  • oliwa z oliwek

Jarmuż parzę gorącą wodą, w celu pozbycia się goryczki oraz aby zmiękł. Następnie dodaję serek brie zanim jarmuż ostygnie. Dzięki temu serek delikatnie się roztopi. Dodaję pokrojone pomidorki koktajlowe. Na patelni prażę słonecznik, gdy ostygnie dodaję łyżeczkę sosu sojowego, mieszam. Gotową sałatkę polewam oliwą z oliwek oraz doprawiam do smaku. Delikatnie solę, gdyż sos sojowy jest dość słony. Posypuję uprażonym słonecznikiem! Można podawać z pełnoziarnistym pieczywem. Smacznego ;)

Kosmetolog i pasjonatka zdrowego stylu życia. Blog powstał by pokazać Ci, że zdrowa skóra nie zależy tylko od odpowiedniej pielęgnacji, ale również od diety. Znajdziesz tu wszystko by spełnić potrzeby Twojej skóry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.